12 January 2012

PERMOHONAN



Jalan-jalan ke arah kebobrokan itu mudah. Semudah jalan-jalan ke arah kemuliaan. Hanya tinggal langkah mana yang di atur. 

Bisikan syaitan kerap berhembus di telinga. Bisikan malaikat jua sering mengingatkan di kalbu. Terserah. Andai iman  tidak sekuat mana, mohonlah kepadaNya agar menetapkan kakimu di jalan yang diredhaiNya. Jika iman sudah tetap kuat, itu jua datang dari rahmatNya.. 

Ya Allah..
Aku ini hambamu yang Kau cipta
Aku ini manusia berdosa
Aku ini tiada daya
Aku berlindung denganMu dari kejahatan yang melandaku

Engkaulah Tuhanku
Tiada Tuhan selain Engkau
Aku akui nikmatMu ke atasku
Aku akui dosaku
Ampunilah aku.......

Sungguh, tiada yang mengampunkan dosa melainkan Engkau..
Allahumma amiiiiinnnn...

2 comments:

  1. salam saudara.bolehkah saudara delete kan comment di entry PRAKTIKUM : APA NASIB GURU PELATIH? by anonymous..saya yang hasilkannya, namun berasakan tidak selesa untuk menghaibkan sesetengah individu di khalayak. setelah menaip,saya rasa puas dan ingin memadamnya, namun tidak boleh.jadi bolehkah saudara padamkan komen saya tersebut. terima kasih.

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah... nanti saya padamkan...

    saya juga memohon maaf andai artikel tersebut mendorong orang lain membuat kritikan yang tidak selesa bagi hati dan perasaan... bukan itu nawaitu saya...

    ReplyDelete