21 April 2011

Gi la la gi la


Gi la la gi la


Dunia oh dunia
Banyak sangat benda yang nak dibuat, nak dicuba, nak dirasa. Semua ini permainan duniawi. Ok lah, selagi kita di sini, kita hanya dapat menikmati dan memanipulasi dan mengeksploitasi apa yang ada di sini, bukan di sana. Hanya, jangan terlalu gilakan dunia. Terlalu banyak kegilaan di dunia ini. Manusia gila harTA, gila takhTA. Yang lelaki gila waniTA. Yang wanita gila permaTA. (setakat ni dah 4 “TA”).

Nampaknya buat sementara aku terpaksa melupakan CANON EOS.  Minggu lepas sambar satu basikal mountain bike jenama GIANT. Harga RM1200/. Tambah topi, glove, cermin mata, tukar tayar dah jadi RM1450. 

Anggap sahaja ini pelaburan. Bukan  maksud basikal ini akan naik harga pada suatu masa nanti lalu aku boleh jual semula. Itu amat mustahil berlaku. Yang pasti susut nilainya sama drastiknya dengan kenderaan yang lain.  Pelaburan kesihatan yang aku maksudkan. Banyak manfaat dan kebaikan berbasikal.  



Ok, kayuh dulu. Nanti baru ambil gambar. Jauh sikit lagi dari masa itu, akan menyelam ke laut pula ( whoaa...ada sikit nada berlagak)..

No comments:

Post a Comment